Direktlänk till inlägg 30 januari 2013

Hot Hot Hot!

Av Emma - 30 januari 2013 23:00

Efter att ha kommit tillbaka till Auckland och stoppat där för natten var det dags för ännu en tidig morgon för att hoppa på bussen ut till Coromandel och Hot Water Beach.

Jag insåg fort att min idé att cykla nya zeeland runt (det är ju så litet (jämfört med australien..)) var nog rätt dum ändå. Vägen går upp upp upp, ner, upp upp, ner ner, UPP! Och som om inte det var nog, går det även runt runt runt runt runt! Som värsta berg-och-dal-banan! Fast en dålig en för man blir illamående om man tar ögonen av vägen för en sekund :s


Efter ett par timmar och ett stopp på en supermarket kom vi fram till vårt boende vid hot water beach. Vi checkade in och sen var det bara att hoppa tillbaka in i bussen igen för att åka till Cathedral cove. Mer backar och svängar... Väl där fick vi röra lite på oss och vandra ner till stranden för att se denna "Katedral Grotta". Väldigt fin promenad och strand och man förstår hur grottan fick sitt namn, för Stor är den!


När vi kom tillbaka "hem" gick vi ner till stranden för att gräva oss en jacuzzi.

Visst visste jag att det var ett turistigt ställe men inte hade jag väntat mig att den lilla biten av stranden som ligger över de varma källorna skulle vara så SMOCKAD med folk! Det var galet! Överallt låg folk i de små groparna de grävt sig och skvätte upp vatten över sig själva. Det såg verkligen bisarrt (?.. :p) ut.


Vi behövde inte ens gräva vår egen grop, det var bara att ställa sig i en som redan fanns och vänta tills lite folk försvunnit så man kunde lägga sig ner. Det är klart jag förstod att vattnet skulle vara varmt men nu vet jag varför stranden heter HOT water beach, det var verkligen hett! Passade man sig inte kunde man bränna fötterna av sig om man ställde sig på fel ställe. (Eller rumpan om man nu satt ner) Sanden bubblade till och med på vissa ställen!


Ganska häftig upplevelse och vi låg kvar i vår naturliga bubbelpool tills tidvattnet kom in och förstörde det roliga. Men det var nog bra för mina fötter höll på att lösas upp vid det laget.. ;p


Har insett att vi nog beöver svensklektioner när vi kommer hem... Rebecca sa nåt häromdagen som slutade i "mycket tungare" Hon insåg i alla fall själv att så kan man ju inte säga.

jag tänker: "men man måste ju kunna säga mycket mer tung" men inser att nej det går inte heller :p förklarar skrattande för becca vad jag tänkte och hon säger: "ja så måste man väl kunna säga."

vi är hopplösa :P

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 19 mars 2013 11:57

Efter tre veckor i queenstown tyckte vi att det fick vars nog och tog bussen upp till christchurch där vi efter fem minuter sprang på en kille vi känner från Cairns. Vi slog oss ihop med honom och gick ut på en promenad i staden. Man kunde se att chr...

Av Emma - 9 mars 2013 01:26

Vet att flera av er redan sett vår hysteriskt roliga film ;) men tänkte ändå berätta lite mer om vad vi gjorde härom dagen :)Vi bestämde redan för flera månader sen att vu skulle göra något som kallas Canyon swing här i queenstown. Anledningen till d...

Av Emma - 8 mars 2013 01:30

19/2 Efter ett par langa dagar pa bussen kom vi antligen fram till Franz Josef dar vi hade tre natter och fick antligen slippa sitta pa rumpan hela dagen! :) Det blev langa promenader i den fina naturen for att vaga upp for att stillasittande. An...

Av Emma - 25 februari 2013 01:09

Ett tag sen nu, lite mer än en vecka, men i Abel Tasman gjorde jag det äntligen!!  "Jag" hoppade ut ur ett plan! (Egentligen var det killen jag var fastspänd vid som "tumlade" ut oss men det är värdsliga detaljer) 9.30 blev jag upphämtad från hos...

Av Emma - 14 februari 2013 12:30

Efter mycket funderande på om vi skulle kosta på oss det eller inte bestämde vi oss för det roligare alternativet; att spendera pengar, så det blev en heldags kajakning på havet i Abel tasman på alla hjärtans dag. Istället för den efterlängtade sovmo...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bilder


Ovido - Quiz & Flashcards