Direktlänk till inlägg 3 december 2012

Bed bugs and chocolate

Av Emma - 3 december 2012 04:12

Hej, tankte att det var val dags att skriva lite igen :p


Inte hant sa jattemycket spannande men lite uppdateringar kan ni i alla fall fa :)

Efter mycket velande fram och tillbaka om vad vi ska gora nu bestamde vi oss for att strunta i ett andra ars visa och darmed slippa spendera de tva sista manaderna i australien med att slita ihjal oss i varmen med att plocka frukt. Bestamde oss aven for att spara bilen och kora over till Perth och forsoka salja den dar. En sista bilresa :)

Jag sa upp mig pa jobbet och idag var det meningen att vi skulle ha gett oss av. Tyvarr ar inte Melbourne pa var sida.


For drygt en vecka sen misstankte vi att vi hade bed bugs i vart rum :s killen i sangen over mig visade en massa bett han hade och fragade om vi trodde det var bed bugs. Tydligen hade han vart och campat sa vi viftade bort det som myggbett. Nasta morgon nar jag vaknade hade dock jag ett par bett och jag hade hallt mig inne pa hostelet kvallen innan.
Morgonen efter det, ytterligare ett par bett... En annan kille i rummet sa att han ocksa hade det.. Sa jag gick ner och pratade med receptionen och de skickade upp agaren som kollade igenom hela rummet. Han sa att han inte kunde hitta nagra spar, att vara bett kunde vara mygg men han kunde inte lova att det inte var kryp. Eftersom han inte hittade nat kunde han dock inget gora men om det fortsatte skulle vi saga till igen. Vilken lattnad att hora det, jag vill verkligen inte ha bed bugs! Kanns lika ackligt som fastingar men de ar i min sang! Usch!

Vi markte inget mer pa ett par dar men pa fredag morgon hade jag tva bett som jag kliat sonder i somnen. Jag trodde jag fatt dem nar jag och becca var ute och gick dagen innan men nar vi gjorde oss redo for att ga ut pa kvallen satt jag i en av vara rumskompisars sang och jag sag ett kryp!!! BLAAA!!!! Dodade det och tog med ner till receptionen. De kunde inget gora eftersom det var fredak kvall men imorrn skulle vi flytta till ett annat rum. Lordagen skulle vara min sista lediga dag i Melbourne och jag hade ingen lust att spendera den med att tvatta alla mina klader men hade inte sa mycket att valja pa. De saker vi inte kunde kora i torktumlaren var vi tvungna att lamna i rummet sa de blir sprejade men vi skulle kunna hamta vara saker pa mandag sa det var lugnt.

Men igar, sondag kvall far vi veta att de inte sprejar pa helger sa vi kan inte fa var saker forran tidigast tisdag om vi vill att de ska sprejas. klart vi vill, vi vill val inta ha bed bugs i bilen heller!!! Receptionisten ar otrevlig och bitchig men nar jag till slut far prata med agaren far vi i alla fall en gratis natt och hoppas fa vara saker imorrn..


Okej det var den historien, nu till en roligare :)

Jobbet har blivit mycket roligare :) kinescheferna har akt hem till kina for att de som jag trodde var deras barn ska gifta sig (med varandra sa de kan inte bada vara deras barn.. hoppas jag.. ;)) Det ar manga nya roliga personer jag jobbar med  och det har blivit mer att gora pa jobbet nu nar det borjar bli sommar, igar var det helt galet hela dagen :) Baristan som jag jobbar med nastan jamt ar jatte jattesnall och han gor de basta chai lattes!! :D

Harom kvallen var det fel pa schemat sa det var bara han och jag som stangde fast vi egentligen ska vara tre. Han hade mycket att gora pa sin avdelning, det hade vart mycket drinkar att gora hel dagen, sa jag tog hand om allt det andra. Nar han insag att allt var klart blev han jatteglad

    "Du ar bast! jag tycker bast om att jobba med dig!" :)


Sista dagen igar, fick jag jobba med cheferna men det var okej. Jag trodde de skulle vara lite halvglada pa mig eftersom jag sa upp mig bara en vecka innan men de sa bara att det var sa trakigt att jag skulle aka och de hoppades att jag skulle komma tillbaka for jag var sa bra och en massa saker. Sen fick jag lite choklad ocksa! :D


Lite synd att jag ska sluta nu nar det ar roligare men vill aka vidare nu, vill inte komma till Perth for sent ifall jag trivs jattebra dar. Pa tal om det ar flyget ut ur Australien bokat!! den femte februari halv fem pa eftermiddagen lamnar jag landet!! :o kanns konstigt.

Tyvarr tar det lite langre tid for mig att komma hem an 30 timmar for ett stopp i Nya zealand blir det i alla fall innan ni far se mig igen :) Dar ska jag gora allt dumt man egentligen inte borde gora som sky dive (ANTLIGEN!!!!) Rafting, the canyon swing och eventuellt ett bungy... Simma med spackhuggare tror jag daremot inte blir av, de skrammer mig sa otroligt :s att simma med salar eller delfiner kanske skulle vara nat dock! :)


Nu maste jag ga men ni har fatt lite uppdateringar i alla fall :)


 
 
Ingen bild

Mamma!

3 december 2012 18:08

Hallå där chocolatemadam!
Har nu kollat med säker källa (JohanJulin)
Man ska inte hoppa alls! Där nerunder,dom struntar i säkerhetsregler. Vill du veta mer om allt läskigt han sa så kontakta honom via Amelie. Dom hälsar!
Puss o Kram från mej o Maja
Hon vill bara ligga på soffan, kan bero på minus 17 ute..
Kom hem snart annars kommer jag!

Emma

4 december 2012 04:13

Jag vill hoppa!!!! har ju sett fram emot det i flera ar!! Vill nastan lamna aussie NU och aka till NZ pa en gang sa jag far lite spanning och magpirr! :)
Forresten ar det inte down uinder jag ska hoppa, utan nya zealand ;)

lika kallt som har, vi har ocksa 17 idag ;/
Snart sa... ;)
Dromde harom natten att vi var hemma, jag korde over din rabatt med en baotastor grasklippare.....

 
Ingen bild

Storasyrran

3 december 2012 22:28

hahaha ååååh emma, när jag läste att du bokat flyg så blev jag helt barnsligt jätteglad! men sen såg jag att du inte skulle komma hem...
BLÄ äckligt med bed bugs! hoppas resan till Perth går bra :)
PUSS

Emma

4 december 2012 04:10

haha :p du kan val komma med till NZ och gora allt farligt med mig! :D Eller kom till Perth och fira jul och nyar!!!!! :D
Horde om en kille som kom spenderade fyra timmar i australien innan han bokade flyg hem till sverige :s kan han gora det kan val du komma ner for tre veckor! ;)
PUSSSS pa dig med :*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 19 mars 2013 11:57

Efter tre veckor i queenstown tyckte vi att det fick vars nog och tog bussen upp till christchurch där vi efter fem minuter sprang på en kille vi känner från Cairns. Vi slog oss ihop med honom och gick ut på en promenad i staden. Man kunde se att chr...

Av Emma - 9 mars 2013 01:26

Vet att flera av er redan sett vår hysteriskt roliga film ;) men tänkte ändå berätta lite mer om vad vi gjorde härom dagen :)Vi bestämde redan för flera månader sen att vu skulle göra något som kallas Canyon swing här i queenstown. Anledningen till d...

Av Emma - 8 mars 2013 01:30

19/2 Efter ett par langa dagar pa bussen kom vi antligen fram till Franz Josef dar vi hade tre natter och fick antligen slippa sitta pa rumpan hela dagen! :) Det blev langa promenader i den fina naturen for att vaga upp for att stillasittande. An...

Av Emma - 25 februari 2013 01:09

Ett tag sen nu, lite mer än en vecka, men i Abel Tasman gjorde jag det äntligen!!  "Jag" hoppade ut ur ett plan! (Egentligen var det killen jag var fastspänd vid som "tumlade" ut oss men det är värdsliga detaljer) 9.30 blev jag upphämtad från hos...

Av Emma - 14 februari 2013 12:30

Efter mycket funderande på om vi skulle kosta på oss det eller inte bestämde vi oss för det roligare alternativet; att spendera pengar, så det blev en heldags kajakning på havet i Abel tasman på alla hjärtans dag. Istället för den efterlängtade sovmo...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bilder


Ovido - Quiz & Flashcards