Direktlänk till inlägg 5 december 2012

Snabba ryck!

Av Emma - 5 december 2012 06:18

Okej, sa det blev nu inte riktigt som vi tankt oss...


Nar vi blev fast borjade Becca prata om att stanna en vecka till i Melbourne och forsoka salja bilen har anda, det ar ju en himla lang vag till Perth! Jag som borjar kanna mig otalig att aka vidare och ar ganska sugen pa en till bilresa var inte lika inne pa den ideen.. Tror inte chansen ar stor att vi lyckas salja bilen pa en vecka heller.. Men nar jag satt har pa internet och skrev pa bloggen i mandags, tankte jag att det kan ju inte skada att lagga upp en annons anda.


En halvtimme senare ringer de tva franska tjejer som ar intresserade! De vill se bilen samma dag for de skulle helst vilja aka redan pa onsdag (idag). Jag aker och visar dem bilen men kan tyvarr inte visa nagra papper fran safety checken vi gjorde nar bilen anda fixades hos mekanikern sist, efersom de ar fast pa rummet! De verkar ganska intresserade trots att jag ar arlig med alla dens fel (ar saklart noga med att saga hur OTROLIGT BRA den ar trots de sma felen, vilken UNDERBAR tid vi har haft med den och att en mekaniker sa att det var en av DE BASTA backpackerbilar han sett!)


Redan innan jag hunnit tillbaka till hostelet far jag ett sms, de prutar lite grann men priset ar helt okej anda.

Tusan, jag som inte ville salja den!


Erkanner till Rebecca att det inte var sa svart att salja bilen som jag trodde men jag tanker i alla fall ta at mig aran for jag tror att annonsen var valdigt bra, precis liksom mina saljar skills ;)


pa tal om annonsen, det ringer och smsar folk i en strid strom! Forsoker ta bort annonsen direkt nasta dag men jag lyckas inte logga in igen! :s fortfarande folk som hor av sig varje timme :(


Igar akte vi dig for att skriva pa alla papper och lamna over bilen till de nya agarna :(

Det tog laaang tid! De blev ganska fundersamma nar vi visade papprena fran safety checken, de ar ju en del saker som var papekade men inga allvarliga grejer men deras engelska var inte den basta sa de forstod inte allt sa bra. Samma problem nar vi skulle skriva pa alla formular och grejer. Men till slut var allt paskrivet och vi hade pangarna i handen. Trots att jag ar ledsen att den delen av resan ar over ar det skont att ha bilproblemet ur varlden. Nu vet jag att vi inte star har med en bil vi inte kan salja nar det ar dags att lamna landet. Ett bra pris salde vi den for ocksa :)

Sa glada i hagen tog vi oss an den ganska langa promenaden hem. (Pinten ol man blivit bjuden pa gjorde kanske att man var lite extra glad, sarskilt eftersom jag inte hunnit ata pa atta timmar men man ska val inte klaga ;))


Ville egentligen boka ett flyg harifran imorrn men Becca ska stanna en vecka till och i angesten bestamde jag mig till slut for att stanna en extra vecka jag med.. Men det ar sa kallt och trakigt vader har! Jag vill aka vidare nu! vill aka och surfa i perth men har hort att det finns mycket hajar dar....

Jajavi far val se hur det gar

allt loser sig alltid :)


Kramar!

 
 
Ingen bild

Storasyrran

5 december 2012 09:03

Hallå, vad händer? ska becca inte med till nz? Du vet att jag inte har råd att hälsa på! grattis till biljförsäljningen btw :) Men du måste ju inte hoppa därnere om det är så farligt, du kan väl göra det här hemma istället?
kram!

Emma

6 december 2012 03:52

jo det tror jag val att hon ska :)
Jag vet :(
Tack, trakigt men skont..
Men det ar inte sa farligt! ;p
Kramkram
langtar verkligen hem till snoovader! avis pa er alla dar hemma :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 19 mars 2013 11:57

Efter tre veckor i queenstown tyckte vi att det fick vars nog och tog bussen upp till christchurch där vi efter fem minuter sprang på en kille vi känner från Cairns. Vi slog oss ihop med honom och gick ut på en promenad i staden. Man kunde se att chr...

Av Emma - 9 mars 2013 01:26

Vet att flera av er redan sett vår hysteriskt roliga film ;) men tänkte ändå berätta lite mer om vad vi gjorde härom dagen :)Vi bestämde redan för flera månader sen att vu skulle göra något som kallas Canyon swing här i queenstown. Anledningen till d...

Av Emma - 8 mars 2013 01:30

19/2 Efter ett par langa dagar pa bussen kom vi antligen fram till Franz Josef dar vi hade tre natter och fick antligen slippa sitta pa rumpan hela dagen! :) Det blev langa promenader i den fina naturen for att vaga upp for att stillasittande. An...

Av Emma - 25 februari 2013 01:09

Ett tag sen nu, lite mer än en vecka, men i Abel Tasman gjorde jag det äntligen!!  "Jag" hoppade ut ur ett plan! (Egentligen var det killen jag var fastspänd vid som "tumlade" ut oss men det är värdsliga detaljer) 9.30 blev jag upphämtad från hos...

Av Emma - 14 februari 2013 12:30

Efter mycket funderande på om vi skulle kosta på oss det eller inte bestämde vi oss för det roligare alternativet; att spendera pengar, så det blev en heldags kajakning på havet i Abel tasman på alla hjärtans dag. Istället för den efterlängtade sovmo...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bilder


Ovido - Quiz & Flashcards