Direktlänk till inlägg 7 januari 2013

Party on!

Av Emma - 7 januari 2013 09:12

Gott nytt ar allihopa! :D

Hoppas ni alla har haft ett lika bra 2012 som jag och att det har aret blir lika harligt :)


Vi blev bjudna att aka ner med nagra lokalbor till Dunsborough (litet stalle ca 2.5 timmar soder om Perth) for att fira nyar. De sa att de hade hyrt ett hus dar vi skulle bo. Jag och Becca tyckte det var lite konstigt att 6 killar skulle aka till en hala och fira nyar ensamma men fick forklarat for oss att de skulle till en stor fest pa nyarsafton. Okej, vi kommer val da tankte vi. Val dar visar det sig att huset i sjalva verket ar en husvagn (med i alla fall ett extra rum) och i denna otroliga varme ar avsaknaden av luftkonditionering starkt markbar.. Med andra ord, Vi svettas som grisar!


Vi bor ihop med var goda engelska van fran, en hollandsk kille och en lokalbo som vi alla traffade i Cairns, plus annu en lokalbo som vi inte kanner. Resten bor tydligen pa en annan camping. Vi aker till stranden och ligger i det varma vattnet i sakert nastan tva timmar. otroligt skont! Pa nyarsafton far vi veta att stallet vi ska till ar en stor pub och att man behover biljetter for att komma in. De kostar 100 dollar!! Och ar utsalda... Tydligen har alla biljetter utom jag , Becca och Mole (engelska killen). Vi har fragat flera ganger innan vi akte ner hit vad planerna var men alltid bara fatt svaret "det loser sig. Nu sager de att vi kan hoppa over staketet, de gjorde de sjalva forra aret. Forst aker vi till en husfest. DEt kanns som att vara i Waynes world... Alla har langt har och konstiga klader. Vi har trevligt i alla fall och nar de andra aker till puben foljer vi med for att ge det ett forsok. Vi gar ru i buskarna och foljer stakeet en bit innan vi hittar en plats en bit ifran vakter och med gott om plats under staketet. Jag kravlar mig under, tatt foljd av Becca och hamnar mitt i en grupp som sitter i graset.

"Hello" sager jag och satter mig till ratta bland dem som om det vore helt normalt. Jag struntar i att de glor och efter ett ogonblick utbrister killen bredvid mig "I could have saved myself 100 bucks!"

Vi vantar en stund men Mole kommer inte. Plotsligt dyker en hand upp under staketet och Bec tror att det ar Mole och tar tag i den. Handens agare haller tag i henne och fragar vart hennes vristband ar..

"Hej hej" svarar hon och drar at sig sin hand. en stund senare kommer Mole kravlande. tva minuter senare kommer en kille fram till oss och fragar vart vara vristband ar. Jag kanner igen hans fula gula klocka fran den tidigare handen. Rebecca ser oskyldigt upp pa honom och sager att vi inte fick nagra vristband. Han vinkar at en vakt. "Men vi hade biljetter vi fick bara inga vristband" menar Bec. De ser rakt igenom hennes logn (inte sa svart kanske.. :p) och eskorterar oss ut. Vi bestammer oss for att aka tillbaka till festen utan ett andra forsok. Nar vi vantar pa bussen kommer en annan vakt eller nat fram och fragar om vi ar okej.

"Vi kopte just biljetter for 300 dollar och vi far anda inte komma in!" utbrister Becca. Hon och Mole berattar for honom hur hemskt det ar att vi blivit lurade pa fusk biljetter och nu inte far komma in. Vakten tycker synd om oss och sager att det ar folk som haller pa med sant. De pratar i sakert tio minuter och jag forsoker bara halla ett straight face. Blir tvungen att vanda mig bort ibland for att dolja mitt leende. Becca och Mole fortsatter att beratta historien om alla pengar vi forlorat den har kvallen for alla vi moter (de ar knappa :p) och alla tycker lika synd om oss :p

Vi kommer tillbaka till festen och det forstavi far hora nar vi berattar var historia (hm..) ar PARTY ON! Vi ar definitivt i Waynes world!

Aven om vi inte kanner nagra andra dar sa har vi kul och jag ar glad att spendera nyar med mina tva absoluta basta australienvanner :D


Utover Nyarsaventyret har det inte hant sa mycket. Det ar hur varmt som helst varje dag och anda riktigt skona stallet att fly undan till ar biblioteket dar air conen ar gudomlig :)

Pa onsdag morgon flyger Becca till Sydney och jag aker till Brisbane pa onsdag kvall och nagra dagar senare mots vi upp i Byron Bay ar det tankt. Planerade att avsluta aret i Australien men en manads surfing men tydligen ar det hogsasong i byron och det kostar 40 dollar per natt att bo dar!! Sa nu ar det lite osakert vad som hander men hur det an blir sa blir det sakert bra :)


Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 19 mars 2013 11:57

Efter tre veckor i queenstown tyckte vi att det fick vars nog och tog bussen upp till christchurch där vi efter fem minuter sprang på en kille vi känner från Cairns. Vi slog oss ihop med honom och gick ut på en promenad i staden. Man kunde se att chr...

Av Emma - 9 mars 2013 01:26

Vet att flera av er redan sett vår hysteriskt roliga film ;) men tänkte ändå berätta lite mer om vad vi gjorde härom dagen :)Vi bestämde redan för flera månader sen att vu skulle göra något som kallas Canyon swing här i queenstown. Anledningen till d...

Av Emma - 8 mars 2013 01:30

19/2 Efter ett par langa dagar pa bussen kom vi antligen fram till Franz Josef dar vi hade tre natter och fick antligen slippa sitta pa rumpan hela dagen! :) Det blev langa promenader i den fina naturen for att vaga upp for att stillasittande. An...

Av Emma - 25 februari 2013 01:09

Ett tag sen nu, lite mer än en vecka, men i Abel Tasman gjorde jag det äntligen!!  "Jag" hoppade ut ur ett plan! (Egentligen var det killen jag var fastspänd vid som "tumlade" ut oss men det är värdsliga detaljer) 9.30 blev jag upphämtad från hos...

Av Emma - 14 februari 2013 12:30

Efter mycket funderande på om vi skulle kosta på oss det eller inte bestämde vi oss för det roligare alternativet; att spendera pengar, så det blev en heldags kajakning på havet i Abel tasman på alla hjärtans dag. Istället för den efterlängtade sovmo...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bilder


Ovido - Quiz & Flashcards