Alla inlägg under juli 2012

Av Emma - 26 juli 2012 14:22

Jobbat på bra i två veckor nu, är tufft men än så länge har jag överlevt ;) jag har fått vara på både kaffe och juice/smoothiestationen men är mest på smörgås. Kan bli ganska stressigt men det är kul :) och jag gör awesome focaccias! Det bästa med jobbet är ju maten man får äta. Pesto, kyckling, lax, curry, parmesan mm är en härlig omväxling från pasta ;) alla på jobbet är trevliga, till och med ena chefen som jag hatade att jobba med de första dagarna men som jag nu trivs helt okej med. Fast jag kan fortfarande tycka det blir drygt att lyssna på honom när han sjunger.. Visst det är kul sjunga, jag skulle gärna sjunga med men det är lite svårt när han sjunger hemskt dåliga INDISKA sånger! Inte direkt så jag kan texten heller.. Men men. Han kan va ganska kul ibland och han ger mig ju pengar så jag har överseende med hans sjungande.Borde ta reda på vad han heter också.. Jag har frågat men kan bara inte uppfatta namnet! Och nu efter två veckor känns det lite pinsamt att fråga igen..Men jag skulle kunna få Rebecca att ta reda på det! Hon provjobbade idag för en tjej slutade bara komma efter ett par dagar. Så jag lyckades få in becca :) kontakter är alltid bra! Förra helgen tog vi bilen på en tur till Josephine falls. Det var jättefint med ett vattenfall/ typ liten fors och pooler inne i rgnskogen. Vi hoppade från klippor, simmade under vattenfallet och åkte ruschkana på en stor sten i vattnet :) inga problem med bilen :)Förrän dagen efter... Vi vill ju inte få parkeringsböter så jag flyttar på bilen varje dag och den har varit ganska trögstartad... Och nu ville den plötsligt inte starta alls!! Wtf?! Varför köpte vi en ny bil?!! Och vad tusan var felet egentligen?? Batteriet lät helt okej men bilen vill bara inte gå igång. En kille som går förbi kommer fram och säger at han tror det kanske är tändstiften. Ja, vi hoppas väl på det då men lär väl ta bilen ill en mekaniker så han kan kolla och fixa. Frågan är bara hur vi ska kunna få dit bilen.. Vi börjar med att vandra till en mekaniker för att förklara problemet och se vad de säger. Där får vi numret till en bärgare som faktiskt är ganska billig. Så vi ringer honom och När han till slut förstår varvi är parkerade, 20 minuter och ett till samtal för att hitta oss senare, är han äntligen där. Ett par backpackers som är parkerade på andra sidan vägen tittar intresserat på bärgningsbilen och när de inser att den är till oss frågar de varför.För att bilen inte startar, förklarar jag. Men putta den då. Säger en som om vi är jättekorkade bara för att vi behöver bärgas.Och det kanske vi är........Bärgningsgubben hoppar in i bilen och får igång bilen på en minut ( det skulle ha gått på 20 sekunder om han hade satt i säkerhetsnyckeln först. I Western australia som bilen är ifrån är det något litet hål man måste nudda med nyckeln innan man kan starta. Alkolås? ;p)Vad tusan! Va hade ju försök starta bilen typ 20 gånger på några olika tillfällen innan vi ringde och så kommer han och lyckas på en gång! Känner man sig blond eller? Nej då inte det minsta. Särskilt inte när killarna på andra sidan skrattar. "how did you do that?!""I do this every day"Okey, det låter som att det händer honom ganska ofta så känner mig inte RIKTIGT lika dum. Bara lite.Vi funderade faktiskt på om det kunde vara så att bensinen behövde hjälp att pumpas i motorn, vi hittade till och med en grej vi trodde man kanske kunde pumpa den med men det funkade inte. Inte visste vi att man bara behöver lägga i handbromsen och trycka på gasen. Nu vet vi.Man lär sig något varje dag.

Av Emma - 12 juli 2012 13:08

Ojojoj vad det händer grejer!Rebecca och jag har vart lite sugna på att införskaffa en ny bil, inte just nu kanske men senare vore det superkul att ha en bil igen. Nu när vi bara är två blir det ju ännu lättare att bo i en kombi tänkte vi... Sen fick vi syn på en annons som verkade ganska bra, visserligen var det en van men vi kan väl kolla ändå.. Det var kärlek vid första ögonkastet! Typ. Den är tio år yngre än de flesta vans som säljs här så den är riktigt fräsch och alla praktiska grejer som ingick!! Herrejesus! Det hade en smart grej som man kan koppla in och vips så har man ett eluttag där man kan ladda telefonen!!! Det var deabsolut bästa men hela bilen :p på stark andraplats kommer utrymmet, det är ju som en etta på hjul! Underbart! Tredjeplatsen var också riktigt nära, en soldusch! Bara att fylla med vatten och hänga i solen så har du en dusch om fu inte kan hitta en någon annanstans :p något som inte var riktigt lika kul men ACK så viktigt (sätskilt för dessa blonda tjejer som BORDE ha lärt sig läxan nu men som förmodligen ite har det..) en extra bensin du dunk.. Fast något som är mycket coolare är att bilen har TVÅ tanker! En för gas och en för fuel ( vet inte exakt översätta det till svenska..) I alla fall, you get the picture, vår nya van är AMAZING!! :D för det är ju klart att vi var tvungna att köpa den :p vi tyckte egentligen att den var lite för dyr, de ville ha 4000 dollar. Så vi sa att vi skulle tänka på det. Ett par timmar senare smsar de och säger att vi kan få den för 3500, de ska åka om två dar och är desperata att bli av med den. Er sånt pris var omöjligt att tacka nej till och nästa dag var vi stolta bilägare igen, sicka caraholics vi är :p men det var faktiskt en bra deal, så mycket fräschare än de flesta andra bilar och mycket billigare :)Nu måste vi bara hitta på ett bra namn åt den ;)När vi skulle kolla på bilen Gick vi förbi en mattaffär som hade en lapp i fönstret "staff wanted" och jag sa dit ska jag gå imorrn! Tror ni inte jag skulle vara en otroligt bra mattförsäljare? :p sagt och gjort! (nästan i alla fall, hann inte gå dit dagen efter men dagen efter DET gick jag :p) men då var skylten borta :( jag som var på jakthumör bestämde mig för att in på ett par cafeer/restauranger och hör och häpna! På det första stället jag gick in på sa de faktiskt att de kanske hade en plats! De bad inte ens att få se mitt cv, frÅgade bara om jag jobbat inom hospitality förut och sa sen att jag kunde komma in på prov! Så idag var jag där! Klockan åtta på morgonen.. Efter en veckas tråkvöder var det helt blått och soligt och VARMT idag och jag önskade snart att jag inte hade ett jobb.. :p fast inte helt, det var ett väldigt trevligt ställe och chefen som är barrista ska lära mig göra riktigt gott kaffe ;) för att inte tala om hur det känns att känna lite pengar igen! Så jag ska tänka noga innan jag hoppar av bara för att få ligga ute i solen ;)Nu orkar jag inte skriva mer!Kramar från en lycklig Emma! :)( jag är i AUSTRALIEN! I CAIRNS! Det är varmt och skönt och jag har ett jobb, en bil och härliga människor omkring mig. Det kan inte bli bättre! "you'll be in the high lifesoaking in the sunlight,anything you want is yoursI had you living life like you shouldYou say you never had it so goodLa la la la la laYou say you never had it so goodLa la la la la la"(B.O.B "so good")

Av Emma - 6 juli 2012 05:02

Efter ett par riktigt varma dagar blev det plötsligt jättekallt :s igår var det bara 25 grader och på natten var det ruskigt kallt, alla satt på balkongen påbylsade med de varmaste kläder de har, en del hade till och med strumpor och skor på sig!! Vart är detta på väg?I morse blev det ännu kallare när jag 10 minuter i sju motvilligt släpade mig upp för att gå och göra vattenaerobics i lagoonen med två av mina rumskamrater (lova aldrig saker när du har druckit ;)) de två första minutrarna i vattnet var HEMSKA! Det var SÅ HIMLA KALLT!! Sen började det sakta gå över och jag måste erkänna att det var ganska bra träning (bra kur mot baksmälla också kanske?) kanske ska följa med mamma till sätrabrunn på vattengympa någon gång, där är det ju i till och med varmt!Efter en kall timme skyndade vi oss hem för en varm frukost (gröt och te) innan vi kröp ner i sängarna igen och försökte bli varma.Lyckades ganska bra med det men nu har jag gått upp och det är molnigt, blåsigt och kallt :/ funderar nästan på att grotta in mig på rummet hela dan :p

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bilder


Ovido - Quiz & Flashcards